Bijna naar Zambia! - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Irene L - WaarBenJij.nu Bijna naar Zambia! - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Irene L - WaarBenJij.nu

Bijna naar Zambia!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

27 Augustus 2013 | Nederland, Papendrecht

Lieve familie en vrienden,

Over 12 dagen is het zover: ik ga op reis naar Zambia! Na een lange tijd van heen en weer gemail met WWF Zambia en een relatief korte tijd van concrete voorbereiding (tickets, inentingen, visum, stagecontracten, inkopen, etc.) ben ik er nu bijna klaar voor. Net zoals tijdens mijn semester in Finland houd ik jullie via deze blog graag op de hoogte van mijn belevenissen!

In Zambia zal ik van 9 september t/m 22 december een onderzoeksstage lopen bij WWF Zambia in Sesheke. Sesheke is een dorp op de grens met Namibië, in het zuidwesten van Zambia. In opdracht van WWF Zambia ga ik onderzoeken in hoeverre de lokale bevolking positief betrokken kan en wil worden bij het invoeren van een nieuw natuurpark in de regio. Wat zijn de gevolgen van het natuurpark voor de lokale toegang tot de natuur, en hoe beïnvloedt het natuurpark de relatie mens - natuur? Zal het toenemende toerisme daadwerkelijk de lokale levensomstandigheden verbeteren? Het uiteindelijke doel van mijn onderzoek is om een rapport met aanbevelingen op te stellen voor een succesvolle implementatie van het natuurpark in de regio, en hierover een eindpresentatie te geven aan alle betrokken partners, waarvan WWF Zambia er één is.

Ik ben erg benieuwd hoe het me in Zambia gaat bevallen! Tijdens mijn verblijf word ik door WWF Zambia gehuisvest in een guest house in Sesheke. Helaas zijn september en oktober de heetste maanden van het jaar met 35-40 graden Celsius, dus ik val met m'n neus in de boter. ;-) Als het me goed bevalt en ik het onderwerp aan het eind van mijn stage nog steeds interessant vind, ga ik in februari nog een maand of drie terug om in dezelfde regio m'n scriptieonderzoek te doen. Tegen die tijd zal het in ieder geval wat minder warm zijn!

Tot zover deze inleidende blog. Zodra ik in Zambia ben, kan ik jullie uiteraard interessantere verhalen en anekdotes aanbieden, haha. Voor nu ga ik weer even verder met de laatste voorbereidingen.

Liefs,
Irene

  • 27 Augustus 2013 - 19:32

    Elyse:

    Hoi hoi,

    Leuk om je eerste stukje te lezen. Succes met je (laatste) voorbereidingen voor het grote avontuur;)

    Liefs,
    Elyse

  • 27 Augustus 2013 - 19:45

    Denise:

    Yay!! Nieuwe reisverslagen die ik kan stalken! Ik ga je volgen hoor :)

    Xx Denise

    PS Niet zeuren over warmte he? :P

  • 27 Augustus 2013 - 20:26

    Oma Van Loosen:

    Heerlijk, dat we alles weer kunnen gaan volgen. Hopelijk is het niet zó warm dat je niet eens aan typen toekomt, maar je zult het best merken dat je niet ver van de evenaar af bent daar. Maar ach, je bent een stuk jonger dan wij, dus dat zal best gaan, denk ik. Al vond ik het vandaag nou net lekker van temperatuur, zo rond 25 à 27 graden. Ga naar De Slimste Mens kijken, tot de volgende keer. Liefs, Oma

  • 27 Augustus 2013 - 20:43

    Jochem Van Loosen:

    Als dochter van een geboren Zuid-Afrikaan zul je gauw thuis zijn in Zambia. Wij zijn er van overtuigd dat je een goede tijd zult hebben bij leven en welzijn en dat je aan de verscheidenheid van mensen plezier zult beleven. We zien je verhalen verlangend tegemoet en weten hoe ij je voelt!
    Maak er een succes van!
    Je oue Opa

  • 27 Augustus 2013 - 22:01

    Saskia:

    Spannend en interessant Irene, leuk om je met dit reisverslag te volgen.

  • 28 Augustus 2013 - 10:09

    Elvira:

    Oehhhh, we krijgen eindelijk weer de kans om nieuwe schrijfsels van Irene te lezen! Ik hoop dat je ze met enig regelmaat kan bijhouden!
    Is wel gek dat je weer weg gaat hoor! Maar je gaat het vast weer veel naar je zin hebben! Hoop dat het ook goed gaat met je onderzoek, dat de mensen ook meewerken enzo haha!

    Tot volgende week vrijdag!!! =D =D

  • 28 Augustus 2013 - 13:43

    (tante) Petra:

    Hoi Irene,
    Natuurlijk heb ik je eerste inleidende stukje alweer gelezen. Kijk al weer uit naar de volgende...:-) maar wij wensen je allereerst een hele goede en voorspoedige reis toe, daarnaast een hele succesvolle en interessante stage en dat je vlak voor Kerst maar weer veilig terug mag keren in ons koude kikkerlandje.
    Veel liefs en pas goed op jezelf!

  • 28 Augustus 2013 - 17:24

    Evellijn:

    Spannend hoor !!
    Gaat vast helemaal goedkomen :-) .
    Ik ga je ook volgen natuurlijk ! xx

  • 29 Augustus 2013 - 21:48

    Janneke:

    Hoi Irene,
    Dus het is allemaal gelukt in Brussel. Fijn.
    Wij wensen je een hele fijne tijd in Zambia en geniet ervan.
    Ook wij kijken uit naar je schrijfsels.
    Veel plezier
    Groetjes Janneke en Fokko

  • 30 Augustus 2013 - 21:28

    Daisy :

    Hej!
    ik kijk ernaar uit om je berichtjes te lezen :)
    een veilige reis en heel veel plezier toegewenst, geniet ervan!
    liefs, daisy

  • 01 September 2013 - 13:08

    Esther De Jong:

    Super dat 't doorgaat! Succes met de voorbereidingen en alvast 'n hele goede reis en tijd daar toegewenst! Liefs, Es

  • 04 September 2013 - 12:45

    Caroline Bijkerk:

    Heee Irene,

    Heel veel succes! Ben benieuwd naar je verhalen.

    Grtjes,
    Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 17131

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Scriptieonderzoek Zambia

09 September 2013 - 22 December 2013

Stage bij WWF Zambia

16 Januari 2015 - 30 November -0001

Colombia

Landen bezocht: